Wij kunnen uw zorgkosten op twee manieren verrekenen met uw eigen risico.
1. Uw zorgverlener stuurt de nota rechtstreeks naar ons toe. Wij betalen het hele bedrag uit aan uw zorgverlener. Daarna krijgt u van ons een eigen risico factuur met een specificatie. Op de specificatie staat aangegeven wat wij aan declaraties hebben ontvangen vanuit uw zorgverlener en wat u aan eventuele eigen bijdrage en eigen risico moet betalen. Heeft u gekozen voor een automatische incasso? Dan incasseren wij dit bedrag een aantal dagen na het ontvangen van de factuur automatisch van uw rekening. Betaalt u handmatig? Volg dan de instructies op de factuur.
2. U krijgt zelf een nota van de zorgverlener. Deze betaalt u eerst zelf. Vervolgens stuurt u deze betaalde nota naar ons op. Bijvoorbeeld via Mijn PlusGezond. Wij berekenen op basis van uw verzekering de vergoeding waar u recht op heeft. Van dit bedrag halen wij eerst de eventuele eigen bijdrage en daarna het eigen risico af. Het bedrag dat dan overblijft krijgt u van ons uitbetaald.